De tandartstarieven worden ieder jaar vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Kijk voor een actueel overzicht van de tandartskosten per behandeling op KNMT tarieven.
De tandartstarieven zijn ieder jaar bij elke tandarts hetzelfde. Toch kan het zijn dat je bij de ene tandarts goedkoper of duurder uit bent dan bij de andere, doordat er meer onderdelen worden toegevoegd aan een behandeling. In onze tandartspraktijk houden we rekening met wat voor u financieel haalbaar is en denken mee over wat er kan.
Wij willen 100% aandacht hebben voor uw zorg. Daarom werken wij samen met Payt B.V die het versturen van nota’s voor ons uit handen neemt. Zij zorgen ervoor dat de administratie deskundig en secuur voor je wordt geregeld.
Wat betekent dit voor mij? Moet ik direct betalen of sturen jullie het naar de zorgverzekering?
Als de tandartszorg in je zorgverzekeringspakket zit, dient Payt B.V uw declaratie eerst in bij de zorgverzekeraar die bij ons bekend is. Als uw zorgverzekeraar alles vergoedt, dan ontvang u geen declaratie van ons, maar kunt u de verrekening terugvinden in het declaratie- overzicht van uw verzekering.
Vergoedt uw zorgverzekeraar een gedeelte? Dan ontvangt u een nota van ons. In één oogopslag ziet u hoe de nota is opgebouwd en welk bedrag is vergoed is door uw zorgverzekeraar. Hoeveel dit is, hangt af van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Het resterende bedrag betaalt u aan ons uit.
Indien er geen vergoeding op de nota vermeld staat, betaalt u het volledige bedrag zoals aangegeven op de factuur.
Het factuurtraject begint met de initiële factuur, die u ontvangt binnen 1 tot 7 dagen na uw behandeling, afhankelijk van de indiening van de declaraties.
Vanaf het moment dat u de factuur ontvangt, heeft u 14 dagen om deze te betalen. De uiterste betaaldatum wordt onderaan de factuur vermeld.
Indien de factuur na 14 dagen niet is voldaan, ontvangt u een eerste herinnering 7 dagen na de vervaldatum. Mocht u ook na deze herinnering niet betalen, dan volgt er een tweede herinnering, wederom na 7 dagen. Indien er daarna nog geen betaling plaatsvindt, wordt het incassotraject gestart.
Wat gebeurt er als ik de factuur niet op tijd betaal?
Wij werken samen met Rozenstad gerechtsdeurwaarders B.V., mocht u na meerdere facturen nog steeds niet uw factuur hebben voldaan dan wordt deze na een maand doorgestuurd naar Rozenstad gerechtsdeurwaarders B.V.
Ik heb een vraag over mijn factuur. Waar kan ik terecht?
Neem contact op met uw zorgverzekeraar wanneer u een vraag heeft over de hoogte van de vergoeding of recht op vergoeding. Dit kunnen wij helaas niet voor u inzien in verband met wettelijke privacy redenen.
U kunt contact met ons opnemen indien u vragen heeft over de uitgevoerde behandelingen of de factuur zelf.
Kan ik ook een betaalregeling aanvragen?
Bij Tandzorg St. Nyk begrijpen wij dat onverwachte financiële omstandigheden ervoor kunnen zorgen dat het lastig is om tijdig aan betalingsverplichtingen te voldoen. Mocht u in een situatie verkeren waarin u tijdelijk niet in staat bent uw rekening te betalen, dan bieden wij de mogelijkheid om een betaalregeling aan te vragen.
Ons doel is om samen met u tot een passende oplossing te komen, zodat u uw betalingsverplichtingen op een haalbare manier kunt nakomen. Mocht u een betaalregeling willen aanvragen dan kunt u contact opnemen via onderstaande gegevens.
Contact
Tandzorg St. Nyk
Tsjûkemarwei 6a
8521 NA Sint Nicolaasga
0513- 434676
Info@tandzorgstnyk.nl