De tandartstarieven worden ieder jaar vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Kijk voor een actueel overzicht van de tandartskosten per behandeling op KNMT tarieven.
De tandartstarieven zijn ieder jaar bij elke tandarts hetzelfde. Toch kan het zijn dat je bij de ene tandarts goedkoper of duurder uit bent dan bij de andere, doordat er meer onderdelen worden toegevoegd aan een behandeling. In onze tandartspraktijk houden we rekening met wat voor u financieel haalbaar is en denken mee over wat er kan.
Wij willen 100% aandacht hebben voor uw zorg. Daarom werken wij samen met Payt B.V die het versturen van nota’s en innen van de declaraties voor ons uit handen neemt. Zij zorgen ervoor dat de administratie deskundig en secuur voor je wordt geregeld.
Als de tandartszorg in je zorgverzekeringspakket zit, dient Payt B.V uw declaratie eerst in bij de zorgverzekeraar die bij ons bekend is. Als uw zorgverzekeraar alles vergoedt, dan ontvang u geen declaratie van ons, maar kunt u de verrekening terugvinden in het declaratie- overzicht van uw verzekering.
Vergoedt uw zorgverzekeraar een gedeelte, dan ontvangt u een nota van van ons. In één oogopslag ziet u hoe de nota is opgebouwd en welk bedrag al betaald is door uw zorgverzekeraar. Hoeveel dit is, hangt af van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Het resterende bedrag betaalt u aan ons uit. Staat er geen vergoeding op uw nota vermeld? Dan betaalt u het hele bedrag wat op de factuur staat. Het factuurtraject is opgebouwd uit de initiële factuur, eerste herinnering, tweede herinnering en tot slot incassotraject. U heeft in totaal een maand te tijd om de factuur te voldaan, echter staat op de initiële factuur dat u twee weken heeft, maar daarna komt u in de volgende stap en dat is zoals hierboven is beschreven welke stap u zich bevindt. Op elke factuur maakt niet uit in welke stap u zich bevindt heeft een betaaltermijn beschreven aan het einde van de factuur.
Neem contact op met uw zorgverzekeraar wanneer u een vraag heeft over de hoogte van de vergoeding of recht op vergoeding. U kunt u vragen ook aan ons stellen, maar daar hebben wij dan niet direct antwoord op, gezien het feit dat wij contact moeten opnemen met de zorgverzekeraar.